Härligt vinterväder!

Det är så roligt att vara igång igen! Under helgen har jag ridit fredag och söndag. I fredags red vi på banan, med vita besnskydd. Har insett att jag rider mycket bättre om jag har snygga grejer på. Lite psykologiskt sådär... Men det fungerade, för jäklar va bra det gick! Synd att ingen filmade. Men jag fick beröm av stalltjejerna som frågade om jag bytt ut Jovi?! Neej, han är ju så här snygg! :) tränade öppnor på långsidorna, och det gick riktigt bra i vänster varv, där var han riktigt mellan hand och skänkel och jag satt rakt. Så kul!!

På söndagen red vi ut till galoppbanan, tor lite trav och galopp men Jovi var ute helt med på noterna. Bockade inte, men han tyckte att han skulle vara med och bestämma vart vi skulle gå och i vilket tempo.. Tillslut var jag nöjd och vi skrittade lite över vägen och in på en grusväg där vi inte går så ofta. Då var han plötsligt jättetittig! Brevlådan som vi gått förbi minst 20 gånger var hemsk!! Haha, han steppade runt och ville vända. jag bad honom göra halt och så stod vi där tills han gick med på att gå framåt igen. Unghästar är ju för roliga!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0