21 februari

Nu är det halt på vägarna igen! Eftersom Jovi inte har skor bak så vågar jag inte gå med honom i halkan. Men snille som jag är så kom jag på att vi kan gå genom hagarna och komma till galoppbanan runt sommarhagen, så det var vad vi gjorde idag. Vi tränade lite intervaller, trav-skritt och trav-galopp. Var noga med att det var jag som bestämde vart vi skulle gå då jag upplevde sist att Jovi tyckte att han kunde svänga lite hur han ville... Men idag var han lydig och vi hade jätteroligt tillsammans! :) Han har lite dålig kondis, så det är nyttigt för honom att intervallträna så här. När vi ridit klart så fick han mumsa hö i boxen och torka, då han var rätt svettig. Under tiden gick jag och hundarna på en liten sväng i skogen. Ronja är halt, tror att hon sträckte sig igår när de lekte, så hon får ta det lite lugnt ett tag fram över.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0