7 Maj

Nu är det vår, varmt och härligt! Man vill inte åka hem från stallet. Jovi fäller som en galning, men har fortfarande massvis med vinderpäls kvar. Han får extra b-vitamin varje dag för att hälpa till i fällningen, men som sagt, jag väntar fortfarande på hans vackra sommarpäls! Det är lite gräs i hagen, men det är ju ett gäng hästar som ska dela på det, så Jovi blir glad när han får beta på en egen plätt medan jag borstar.
Vi red ut idag, barbacka! Härligt! Ronja följde med, Swanny fick vara med Viktor, då jag inte kan ha henne lös i skogen längre, hon är aldeles för fixerad på rådjur.. Turen gick bra, var ute i 40 min, och red kanske 30 min. Jovi gjorde ett enormt framsteg idag, han GICK IGENOM EN STOR VATTENPÖL! Min herre är nämligen väldigt rädd att bli blöt och smutsig om fötterna.. men nu fick jag honom att gå igenom, och han stannade mitt i pölen och grävde med frambenet som att det vore en stor sjö att plaska i.. haha. Egentligen var tanken att Åsa skulle rida idag, men hon har ont i ryggen och fick vara hemma, men jag filmade en liten snutt för att hon skulle få lite feeling.. hon har fortfarande inte varit uppe på Jovis rygg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0