24 Juli

Länge sen jag uppdaterade nu, men får skylla på att vi vart i italien och nu håller på att flytta. Ska flytta från söder, till bandhagen, men mellanlanda hos mamma i stureby en månad. Jag har iallafall kommit igång med Jovi efter sommarvilan, och har ridit tre gånger. Två gånger på barbacka skritt-tur i skogen tillsammans med en annan häst från stallet och i går red jag på banan, barbacka.  Tycker att det är härligt att rida utan sadel! :)red bara 15 min, men har endå träningsvärk på insidan av låren! Har tre bilder från gårdagen att bjuda på.
Idag tömkörde jag lite och tränade sidvärdsrörelser på banan, det gick väldigt bra! Han har haft lite svårt för det, men nu var han jätteduktig. Jag använde långsidorna och ställde honom utåt, och flyttade bakdelen in från spåret. Och han gjorde det fint i båda varven utan att tappa bjudningen. Vi gjorde övningarna bara i skritt. Imoron blir det vila och på måndag kommer hovslagaren och verkar tassarna, det är behövligt då de vuxit mycket och är slitna i kanterna.  Det var allt för nu!

Kommentarer
Postat av: Sirpa

Vad fint det ser ut! Jovi glänser i pälsen.

2011-08-01 @ 18:41:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0