21 Januari

Blää måste skriva av mig!

Skulle hänga på en tjej i stallet som skulle bort till en sommarhage och rida. Så jag tänkte gå med henne och ha Jovi i lina och kapson. Men vi kom ca 5 meter utanför stallplan, det var fullkomlig isgata! Och stackars Jovi som inte har några skor druttade på ändan innan jag ens han fatta vad som hände! Och han kom inte upp heller! Så himla läskigt. Jag knäppte honom lös och skulle gå för att hämta sand att sprida ut runt honom, men då reste han sig. 

Gick försiktigt tillbaka till stallet. Klämde och kände, och ledde honom genom hagen, men han verkade inte skadad som tur är. Men vi får se imorgon och på söndag om han kanske blir stel. Det var en rejäl vurpa. =(

Det som var mest obehagligt var att han inte kom upp igen.. och alla tankar! Att han skulle brytit nåt. Assååå faan jag vet inte vad jag skulle göra!! Så obehagligt! Min plutt!
Tacka vet jag sommar!! Min favoritmule!!

Kommentarer
Postat av: Nina

Åh, hua så läskigt...vilken tur att det inte gick värre och vi håller tummarna att Jovi inte har ont någon stans. Ta det varligt när ni är ute på det hala.

kram Nina och paps

2011-01-21 @ 22:27:22
Postat av: Sirpa

Ja det låter hemskt. Hoppas att Jovi inte gjorde illa sig. Det verkar ju inte så om ni efteråt gick runt i hagen. Kan man sanda utanför?

2011-01-21 @ 23:10:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0