18 januari

Idag var det verkligen superhalt ute på vägen! Och lilla Jovi är ju barfota och halkade runt som bara den, eller nej jag trodde han skulle halka runt och bryta benen, men han var duktig. Gick i kanten och tog sig fram försiktigt. När vi kommit in på stigen som leder runt sommarhagen, så satt jag upp barbacka och så fick han bära mig en bit. Vi övade halt - och morot. Och sen fram. Han blev väldigt duktig på att göra snabba halter, när han kopplade att man fick morot! Han provade att stanna själv några gånger, men slutade när han insåg att det inte lönade sig.
På tillbakavägen genade vi genom hagarna, för att slippa gå på hala vägen igen. Jag släppte Jovi lös och han och hundarna traskade på bakom mig. Tänkte att han skulle springa till sina kompisar, men det gjorde han alltså inte!
När vi kom upp till stallet höll de andra hästarna på att få hö, så Jovi fick vara kvar i hagen och äta med de andra undertiden som jag mockade. Sen hämtade jag honom igen, och han blev nog lite förvirrad över att jag tog in honom igen.
Övade lite på att göra ponnyfläta i hans vackra man! Så här ser han ut i det!
Sen fick han gå ut igen till sina vänner! Han kollar in dem..
Men beslutar sig för att stanna och gosa med matte lite..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0