16 Januari

Idag är det plusgrader och regn! Mamma var med ut till stallet för att kolla in rutinerna ordentligt. Jag börjar mitt examensarbete imorgon, och ska från och med den 24e och sju veckor fram vara stationerad på Tovetorp, Stockholms universitet Zoologiska forskningsstation för att göra experiment på en flock tama Dovhjorts hindar. Arbetet ska handla om Herbivorers födointag med sekundära metabiliter i förhållande till predationstryck.
Alltså på ren svenska: Gräsätares födointag av växter med växtgifter i förhållande till risken att bli tagen av ett rovdjur. Jag kommer hem på fredag eftermiddag och är sen hemma över helgerna, men på vardagarna ska Mamma, Åsa och snälla L, ta hand om min stjärna. Schemat blir så här;
Måndag - L, mockar
Tisdag - Mamma mockar och ev. tar in och borstar och myser
Onsdag - Åsa mockar och aktiverar
Torsdag - Mamma mockar och ev tar in och borstar och myser
Fredag - Bella mockar och myser lite
Lördag - Bella (och ev Åsa) aktiverar
Söndag - Bella aktiverar, klickerträning
Även om helgerna kommer bli intensiva för lilla Jovi, så tror jag det blir bra. Tre dagar i veckan med aktivitet och resten av dagarna så får han skrota i hagen med de andra.
Idag gick vi runt sommarhagen i regnrusket, pulsandes i den tunga blöta snön. Det var superjobbigt! Sen släppte jag honom på ridbanan och körde lite frihetsdressyr medan mamma titta på. Det gick jättebra och Jovi var duktig och pigg. Eftersom det regnade är det hopplöst att få bra bilder så det blev inga.
Får bjuda på en gammal!

Kommentarer
Postat av: HannaH

Hurra, då kan vi leka massor! =)

2011-01-16 @ 21:09:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0