7 April

Det är helt sjukt att det redan är en vecka in i April! Idag tänkte jag rida ut en liten sväng med Jovi och Ronja. Swanny kan jag inte ta med mig längre, då hon stack på vilt sist hon följde med på hästpromenad, så hon får snällt vänta i en box under tiden.
Swanny, som bara har en sak i huvudet just nu, RÅDJUR!
I tisdags skulle vi gå en liten promenad i skogen hade jag tänkt. Men Jovi var så pigg att jag inte ville hålla på att bråka med honom, så jag vände och gick för att släppa honom på ridbanan istället. Och jäklar i min lilla låda, vad han brallade! Han låste upp sig, bockade, sprang runt. Superfin galopp och enormt vacker trav får han när han visar upp sig sådär. Efter att han fått sitt behov av att springa av sig tillgådosett körde vi lite kontaktövningar och tränade inkallning. Jag skickar iväg honom, och när jag säger "jovi kom" så kommer han travandes. När han är framme får han belöning. Han är jätteduktig på det.
Efter det, så gick vi en liten sväng, fast åt andra hållet, mot vägen. Tänkte titta på lite bilar, han har inte gått där sen lucia, så han tyckte det var spännande! Kanske inte främst på grund av bilarna, utan på grund av att ett annats stalls hagar går längst med andra sidan vägen, och det var fullt med främmande hästar att spana på. Så jag gick där med min "hingst" med vårkänslor i hela kroppen, han småtravade och krökte på nacken. Inte så han försökte slita sig, eller vara dum, utan han var bara levnadsglad och nyfiken. Bilarna brydde han sig inte om, det kom ett par bilar och en moped under tiden vi gick där, och då gjorde vi halt medan de passerade.
Hoppas på en mysig skogsrunda med Jovi och Ronja, för imorgon åker jag till Kalmar för kurshelg på en distanskurs som jag läser på linnéuniversitetet, djurskydd heter kursen. Sen direkt på söndag, så åker jag från Kalmar till Skavsta flygplats och sätter mig på ett plan till Italien! Vi ska fira pappa som fyller 60, så hela pappafamiljen (nästan) åker till Italien! Det ska bli mysigt, Åsa tar Jovi på lördag, och mamma tar de andra dagarna, förutom måndag, då snällaste L ska ta hand om Jovi när hovslagaren kommer. Det går nog bra, de är så duktiga, både Jovi och hovslagaren!
Allt för nu!
Inga nya bilder, men bjuder på en sommarbild från betet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0