6 Juli

Nu är det länge sen jag uppdaterade bloggen. Dels för att Jovi går ju på bete nu och vi tar det rätt lugnt med träningen, men så för att alla bilder finns i Viktors kamera, som han haft. Men nu har jag fått tag på lite bilder från förra veckan. Vi hade inte tränat alls på nästan 1,5 vecka, utan han hade bara fått gå och såsa i hagen. Jag tror det var nyttigt för honom för OJ vad roligt vi hade!
Först gick vi en ganska lång sväng i skogen iförd sadel, träns och repgrimma. Hundarna var med.
Efter det, så blev han faktiskt lite svettig, så jag spolade av honom i spolspiltan med slangen! Hör och häpna, det läskiga vattnet gick faktiskt riktigt bra!
Sen gick vi ner i paddocken för att leka lite och träna lite frihetsdressyr.
Jovial hittade en gren i ena änden av ridbanan som vi lekte lite med. Dragkamp hade vi tillochmed!
Viktor filmade en hel del också. får se om jag kan klippa ihop de tre klippen och lägga upp det på internet.
Men det går verkligen framåt! Det är härligt att han följer mig så som han gör. Och vill komma fram. När jag börjar springa, springer han. gör jag en tvär halt från trav så stannar han. Han håller min takt i steget, det är häftigt att höra hans steg i gruset och hur takten följer min.
För någon vecka sen när jag bra skulle titta till honom i hagen, så sprang alla hästarna runt. Störda av en grävmaskin på andra sidan av vägen. Jag kommer upp på krönet och ser hela flocken galoppera mot mig, de ser mig och viker av åt höger, alla utom Jovial som med spetsade öron viker av från flocken, saktar av till trav och kommer fram till mig och lägger huvudet i mina armar. Då kan ni tro att jag blev glad!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken fantastisk relation ni har du och Jovial. Han verkar så otroligt cool. Precis som Tage :-)

2010-07-11 @ 11:08:21
Postat av: Helene

Jag kan tro att det går bra, ni är lyhörda båda två, det är ju inte bara hästarna som ska lyssna när man är två som tränar. Fortsatt lycka, kram/Helene

2010-07-17 @ 09:34:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0