20 Juli

I lördags tömkörde jag Jovial i skogen. Vi hade en annan häst i stallet framför oss, som lite draghjälp. Det gick jättebra och jag försökte svänga med tömmarna i kurvorna. Det var egentligen bara två gånger som det blev missförstånd.

Idag tänkte jag att han för första gången skulle få springa lite i padoken med sadel, träns och benskydd. Han var till en början mer intresserad av gräset som växer längst kanterna, men så tog jag fram en fotboll, och det var kul! Han var en blandning mellan förtjusad, rädd, irriterad och road samtigt av bollen. Och gjorde en del bocksprång och fin trav med mycket höga kliv! Jag dribblade bollen lite och sköt iväg den och Jovial sprang runt och var mycket intresserad av bollen. Sadeln var han inte ett dugg bekymrad över, även om stigbyglarna åkte ner och flaxade runt en hel del.
















Kommentarer
Postat av: Nina Wahlberg

Det är en spännande läsning att följa era äventyr!Vilken rolig och annorlunda idé med fotbollen!!

Du vet verkligen vad du ska göra för att styra hans uppmärksamhet på rätt saker :-)

2010-07-20 @ 21:04:18
Postat av: Maria

Finaste! Vad duktig du är Bella! Smart med fotbollen!

2010-07-21 @ 21:32:11
Postat av: HannaH

Va ni är duktiga! =)

2010-07-21 @ 22:18:33
Postat av: Sirpa

En häst som spelar fotboll :-)

2010-07-31 @ 13:40:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0