1 December

Nu är det riktig vintermånad! Tider går så fort, Jovial har nu varit hos mig i 7 månader! Tiden bara flyger iväg, men när man tänker efter så har vi hunnit med en hel del tillsammans!
I lördags var jag och Åsa i stallet tillsammans, innan vi skulle gå med mamma på Horse show på kvällen. Jag och Åsa tog ut Jovi på en liten tur till sommarhagen. På ditvägen tog vi på honom tolk-sele och en av oss gick bakom och lutade vikten bakåt, och Jovi drog för fulla muggar! Han verkligen tog i! Tror det kommer gå galant att köra in honom, när jag nu ska göra det. =) När vi väl var i hagen, så fick Jovi springa i lina pulsandes i snön i båda varv. Mitt i hagen finns en stock som han fick kliva över.
I går gick jag till samma ställe och vi hade hundarna med oss. På Horse show köpte jag ett bettlöst rep-träns som jag ville testa. Så jag tog på det, och gick bort mot sommarhagen. Efter en bit hoppade jag upp barbacka (jag hade hjälm). Jovi trampade på i snön som om han aldrig gjort annat! Men när vi nådde hagen och skulle vika av åt höger bort från de andra hästarna som stod inom synhåll åt vänster, så vill Jovi inte gå åt höger, som jag ville. Men då hoppade jag av och ledde honom och då var det inga problem! Sen gick vi in genom grinden till hagen och gick genom hagen. Vid stocken som finns på de övre bilderna hoppade jag upp igen och så gick vi tillbaka till stallet. Han blev lite busig först, men jag lugnade honom med rösten och klappade honom och berömde när han stod still och då lugnade han sig. På det hela taget en mycket bra liten ridtur på ca 15 min allt som allt!
Hundarna busar i sommarhagen
Idag longerade jag Jovi på ridbanan och för första gången var han lite inspänd. Han var jätteduktig och fin! Han har verkligen varit jättefin sen kiropraktorn var här och klämde.
Sen undertiden som Jovi åt lite hö i boxen gick jag en sväng med hundarna. Vädret var helt underbart!

Kommentarer
Postat av: Sirpa

Vad fint det ser ut på er träning. Och vilka fina djur du har, både hundarna och hästarna.

Kram mam

2010-12-01 @ 18:39:32
Postat av: Anonym

Vilka vackra vinterbilder du har tagit! Ni är så duktiga, grattis till alla framgångar :-)

2010-12-01 @ 21:18:23
Postat av: Helene

Så härligt det ser ut i snön. Bild nummer 3 den första dec. när Jovi söker sig fritt fram och ner utan inspänningstyglar är RIKTIGT nice.

2010-12-02 @ 10:23:49
Postat av: Bella

Håller med dig Helene! Han har mycket lätt för sig när det gäller formen. Det är en fröjd för ögat att se honom röra sig.

2010-12-02 @ 12:41:37
Postat av: HannaH

SnyggSwanny!

2010-12-06 @ 13:13:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0