19 November

Idag tömkörde jag Jovi först en sväng ut till stora vägen och sen lite på ridbanan. Det var ganska hårt, så vi tog det lugnt. Övade på att vända rätt igenom banan och hålla rakt spår, han tenderar att vingla en del utan stöd av kanterna. Det gick hyfsat bra. Sen provade vi lite sidvärdsrörelser, skänkelvikning i halvt igenom och förvänd öppna på rakt spår. Det gick toppen!
Efter passet så tog jag av utrustningen och gjorde lite kontaktövningar och övade "buga". Han är duktig på det nu, måste få nån att fota! Jag lyfter frambenet och hjälper honom med det in under sig, sen tar han godisen i rätt position.
Så här ser det ut.. fast utan spö, jag håller handen längre ner för att visa vägen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0