20 Maj

Nu känns det verkligen som sommar! Idag när jag hämtade honom från hagen var han full av flugor, tur att han har så lång pannlugg så hans ögon skyddas en del. Vi tog bakvägen ut från hagen, så gick vi en sväng runt på utsidan av hagen och betade gräs. Även om det finns en del gräs i hagen så är det inte så mycket, jag hoppas på att de kan få byta hage snart till en mer bevuxen.
För andra gången skulle vi öva på att bli longerad, han har verkligen svårt för att gå så långt ifrån mig och runt i en cirkel. Han förstår inte vitsen med det.. hihi. Första gången var Åsa med i stallet och ledde honom runt mig. Jag röststyrde både henne och Jovi, och han var aningens förvirrad vem han skulle lyssna på, mig eller Åsa. Idag provade jag att longera honom själv och först gick det inte alls, men mot slutet gick det väldigt bra och han bjöd på ett par varv i trav! Jag hade träns med bett på honom för att han skulle fokusera på något annat än att jag var konstig i mitten, och det verkade ge resultat. Vi kör ju väldigt korta pass, han kan inte hålla koncentrationen så länge så det blir bara 5-10 min aktiv träning. Sen står vi mest och gosar eller går runt. Jag hoppas att jag kommer hinna tömköra honom ett par gånger innan betet börjar, eftersom han då ska få vila från mina påhitt.
Inga bilder idag tyvärr, men kanske jag kan få med en nån som kan ta foto med riktig kamera i helgen, min mobil tar så dåliga bilder.

Kommentarer
Postat av: HannaH

Jag vill klappa!

2010-05-23 @ 22:18:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0