12 Maj

Även idag var det strålande sol! Och när jag kom till stallet fick jag höra att Jovi hade lekt med en av de andra unghästarna under dagen!
Han kom och mötte mig i hagen idag igen, men hade inte bråttom alls. Jag tog in honom och han fick sin musli och mineraler och åt upp allt. Sedan ryktade jag honom, med hade honom lös nu i boxen och det gick bra. Han gick runt lite, men stod still när jag sa åt honom. Vädret var som sagt jättefint så jag tänkte att vi skulle gå ner i paddocken och ta ett varv runt med repgrimma på. Och det gick jättebra! Han tyckte inte alls att det var läskigt så vi gjorde lite övningar, flytta på honom, backa, gå fram osv. Det gick kanonbra! Efteråt fick han gå ut igen med sina kompisar och han gick raka vägen fram till dem och ställde sig och började mumsa gräs. Så skönt att det verkar funka med de andra hästarna!
Måste kolla in vad polarna gör..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0