Och så hopp

Det blev ingen skogspromenad, det stod fullt med får på vägen upp till vår runda, och jag kände inte för  att utmana ödet med hundar och allt. Så vi gick till volten för att leka lite. Satte upp ett litet hoppehinder medan Jovi stod och inspekterade. Sen sprang jag runt lite och hoppade över hindret. Sen övade vi lite kontaktövningar, så att han började följa efter mig, sen gick jag rakt över hindret och han gick efter. Det var ju så lågt att han bara kunde kliva över. Men de fösta gångerna hade han inte alls koll på sina bakben utan rev bommen. Men han bättrade sig. Sen sprang vi runt lite och så hoppade han i både trav och galopp! Supersvårt att ta bilder, men jag försökte iaf. Måste påpeka att jag inte hade någon utrustning med mig ner alls, såsom spö eller lina, utan han var helt lös och var så duktig! .. även om jag inte tror att det blir nån hoppehäst av Jovial! hihi
Först kliva över i skritt. Jag före och Jovi efter.
Sen springa
Skutt 1
Skutt 2
Det här var ju roligt! Efter varje skutt får han ett bockryck och gör fina krumsprång, men det fick jag inte med på bild.
Och så lite bilder på mina vackra hundar på väg att lämna Jovi åter i hagen.
Hej då Jovi, vi ses imorn!

Kommentarer
Postat av: Sirpa

Vad roligt! Lära sig hoppa hinder genom följa john. Vad duktiga ni är, båda två.

2010-06-08 @ 19:21:06
Postat av: Maria

Vad roligt! Jättefint att han är så följsam och går lös.

2010-06-09 @ 17:25:16
URL: http://www.guldhunden.se
Postat av: Jossan

Härligt att se att det går bra för er! Verkar vara en riktig pärla du har fått tag på!

(kom ihåg att vi pratade om bett förut, kolla börjes-tingsryd, svinbilligt och bra sen är du ska börja prova olika!=D )

2010-06-09 @ 22:25:57
URL: http://MeMyselfandSoros.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0