Ronja är min + kaninparadiset

För nästan två veckor sen bestämndes att Ronja ska få stanna hos mig och Viktor! Hon har blivit mycket bättre och all den tid som vi lagt ner på henne har givit resultat. Hon visar fortfarande steriotypa beteenden vid hög stress, som att jaga svansen, men det går lätt att bryta henne bara genom att lugnt påkalla hennes uppmärksamhet. Hon drar minimalt i koppel på platser hon är van att gå och på nya platser går hon fint om hon har grimma på sig. Häromdagen var vi på söder och miljötränade kring skanstull och vita bergen. Det gick kanonbra. I rasthagen vid vitabergsparken så rök hon ihop med en svart schäftertik, men den verkade ganska aggro, så jag la inte så mycket vikt vid det.



På måndag drar vi till Grimsö jag och hundarna. Ska bli intressant hur de klarar att sitta i hundrastgård under dagarna som riktga jakthundar.. Vi får se till att ta en regäl runda på mornarna!

Swanny har varit lite dålig en vecka nu, jag hoppas hon blir bättre snart. Det är ett ofog med sjuka hundar!



Viktor har varit jätteduktig och byggt stans största kaninbur, skansen kan ju slänga sig i väggen! Staketet är nergrävt i marken så de inte ska kunna ta sig ut, halva är under tak och de har ett isoletar hus att gå in i om de fryser! De trivs kanon i sitt nya hem!

Viktor bygger kaningård


Rosa och Knut delar på ett äpple



Förra helgen så var jag i Göteborg, torsdag-måndag, med en kompis som inte vill ha sitt namn på internet... Hur som helst, vi hade jättekul bodde hos Daniel och var lördag-söndag på Nordens ark för sista helgen på sommarkursen.

Jag och Daniel


vargen på arken

Kommentarer
Postat av: [email protected]

Hej alla och grattis till Ronja! Snacka om tur i ett hundliv. Ni verkar göra mycket roligt med hundarna. Zigge är nu på landet med husse och bygger och man får hoppas att en och annan hare livar upp hans hundliv. Jenny tyckte att det var jättekul att träffa er vid vattnet. Och i stället för ilskna hunddamer kom upp på en fika och röj!

2009-08-31 @ 10:31:58
Postat av: Carina

Vad glad jag blir! Ronja kommer att få det så bra hos er.

2009-09-07 @ 22:42:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0