8 februari

Igår när Jack red ut med sällskap av en annan häst så tyckte Jovi att det var lite väl kul. I traven bockade han så mycket att jag höll på att trilla av igen. Som tur var höll jag mig kvar och vi fullföljde rutten utan olyckor. Funderade på om det kunde vara något med sadeln, men det verkar konstigt eftersom han inte beteer sig så på ridbanan. Fick höra att Jovi även är mopsig i hagen mot de andra hästarna så kanske det är någon "tonårsperiod" han går igenom? Nog för att vårt sällskap var lite långsamt men man får faktiskt inte kasta av sin matte!
Tränade halt-godis och det gick bra. En teori var att han behöver SPRINGA av sig. Så idag slog vi slag i saken! Skrittade först två varv runt galoppbanan, sen lät jag honom gå för full växel i säkert fyra varv! Han bockade inte men jäklar vad snabb han är! Häftigt att sitta där uppe som en liten mygga och bara åka med. :) han skötte sig utomordentligt bra! Han blev såklart andfådd och svettig men han kunde efteråt trava lugnt och sedan skritta lugnt på långa tyglar. Jag tror att det var precis vad vi behövde!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0