3 Juli

Hej hej!
I förrgår (den 29 juli) longerade jag Jovi. Han var väldigt i gasen, och innan Viktor började filma så studsade han runt som en vildhäst! haha. Men lite lugnare belv han när Viktor kom fram med kameran.
Här är filmen
Han har bättre galopp i höger varv, men han blev ju lite i gasen av att få trava bommar oxå.
Idag red jag ut en sväng tillsammans med Ronja. Det är så härligt att rida med sin hund. Tyvärr blir Ronja lite nojig och rädd när Jovi blir det, så vid en vattenpöl så beslöt sig Ronja för att hon inte skulle följa med längre, utan satte sig och vänta. Jovi gick över vattenpölen jättefint efter lite tveksamhet, men vi fick fortsätta utan Ronja som alltså parkerat mellan ett par tallar. Målet för ridturen var en "galoppstig" där jag tänkt trava, och den var bara några meter bort. Så vi travade och galopperade lite fram och sen tillbaka, och sen gick vi hem med Ronja. Hon är så knasig min vovve. Ridturen gick på det hela taget jättebra och det är så härligt att rida Jovi! Han börjar bli riktigt fin och snygg att se på!

Kommentarer
Postat av: Helene

Haha, så roligt att se att han är pigg o glad. Även att att springer omkring o busar, så har han ändå kontroll på var hindret står. Så stor han har blivit, lille Jovi.

Du vet ingen som är intresserad av hans bror??

Må så gott kram

2011-07-31 @ 11:50:17
Postat av: Bella

Ja, han lever verkligen upp så fort bommarna kommer fram! Jag som tänkt oss en framtid inom dressyr och inte hoppning.. haha. Vet ingen som letar häst alls just nu, men jag håller öron och ögon öppna om jag hör något!

2011-09-06 @ 21:47:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0