1 Oktober

I söndags var vi på gården bredvid och kollade in deras anläggning lite. De ska ha en skojtävling där på söndag. Det är en tävling i olika stationer, där man ska utföra olika moment. Hämta saker, backa, kliva upp på, kasta boll i hink etc. Och man får välja om man sitter på hästen eller leder den. Så vi ska faktiskt prova att vara med!
Så vi gick dit för att kolla läget lite, Han var helt vild och galen ska jag säga! Det blåste, hästar som sprang runt. Han gnäggade i mitt öra så jag höll på att bli döv.. haha. Men vi koncentrerade oss lite på en övning och sen gick vi hem. Sen i mitten på veckan så gick vi dit igen, då vädret var mer fördelaktigt och då gick det myycket bättre! Så jag ser fram emot söndag och se hur det ska gå för oss!

Och idag övade vi upp- och avsittningar med sadel. Det gick hur bra som helst! Jovi stod still helatiden! Sen skrittade vi lite och provade att göra halt några gånger. Han är så himla duktig!

Sista natten ute ikväll. Sen ska de få komma in på nätterna och sommarbetet är slut. Bjöd Jovi på hö idag, och han verkade inte ha något emot att äta det istället för gräs.. nattetid i alla fall, för det är fullt med gräs i vinterhagarna ett bra tag framöver!

 

(Tack sofia, jag missade att det var oktober.. hahaha)


Kommentarer
Postat av: Sofiaho

Du tycker inte att du missat en månad nu ;)



2010-10-02 @ 12:52:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0