Grimsö

Hej bloggen!

Nu har jag och hundarna flyttat till Grimsö forskningsstation för 10 veckor! Jag läser en kurs här i Wildlife ecology och vi gör massa spännande varje dag. I fredags var vi uppe tidigt, tidigt på morgonen och tittade på Kronhjortsbrunst, häftigt! De lät som dinosaurier och var stora och fina. Igår var vi på bäversafari och min grupp såg tre bävrar. Idag har vi tittat på utterspillning. Hundarna tycker det är härligt med skogen inpå knuten och de har fått massa nya kompisar.

Vildsvin har vi fått se på nära håll!


Skjuta med gevär


Hundarna har tillgång till en hundgård på dagarna, men de trivs inte så bra där, så mest är de på rummet..


Massa sina islänningar går och gnäggar utanför mitt fönster, men titta noga, vad är där mer?


Vad skådar Ronjas norra öga?


Idun heter hon och är en fin dovhjorts flicka. Swanny övar på att inte jaga hjortar..


Idun och kaninen Majvor leker..


och en lekbild på systrarna Stenwahl


hej så länge!

Kommentarer
Postat av: [email protected]

Man kan inte bli annat än sotis - instängd i stan som man är... Vilken rolig utbildning och Lycka till alla tre med plugg, hjortar och skogsdofter.

2009-09-16 @ 11:26:22
Postat av: HannaH

Fan så fint ni har det då!



Och vaddå Stenwahl?

2009-09-16 @ 15:52:14
Postat av: Sirpa

Vad kul att se hur du/ni har det. Verkar väldigt trevligt och mysigt. Kram mam

2009-09-16 @ 15:58:37
Postat av: Bella

Det är ju Viktors hundar med, och han heter Stenberg och jag heter Wahlberg.. så utan alla berg blir det bara sten och wahl..

2009-09-16 @ 21:28:58
Postat av: Ramona

Vad roligt att se att Idun finns kvar i livet.

Vet du om de ska låta henne gå kvar sådär eller tänker de ta bort henne?

2009-09-18 @ 12:32:27
Postat av: Maria

Vad kul att se Idun! Jag var ju faktiskt en av de som nappade henne när hon var liten och taning. Och sov över i stallet med henne och den andra lilla kalven som inte klarade sig. Sötnosen, vad fin hon har blivit!

2009-09-21 @ 10:18:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0