Dothy tar livet med en klackspark!

Igår bar det av till Arlanda för att hämta fosterhunden Dottie. Planet var försenat en timme och jag och min kompis Lena (som var hundaspirant) väntade och väntade. Tillslut kom Kim ut med buren! Ut kommer den gladaste lilla varelse, som visade sig heta Dothy i passet. Hon var helcool, lade sig i Lenas knä i bilen och tuggade på ett ben som om hon aldrig gjort annat! Lena tog med henne hem på en gång, så vart det med den fosterhundstiden för min del.

Under dagen har Lena som bor i stan gått lite ärenden, och Dothy har fått följa med. Överallt vart hon går från hon komplimanger om sin söthet. På eftermidagen hade Dothy en date med hundfamilj-aspitant nummer två, en hästtjej som vi båda känner gemensamt från Ågesta, som har en dvärgpincherkille. Dothy klarade det hela galant, har aldrig stött på en enklare hund! Under daten bestämmdes att hon skulle få följa med dem hem och vara där ett par dagar på prov. Om det fungerar så är det det bästa för lilla dothy, med villa, tomt och hundkompis!

Så går det när man har för söta fosterhundar tydligen, ännu har hon inte satt sin tass i min lägenhet.

Så här ser hon ut, min gissning på ras är Chihuahua/JackRussel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0