Påsklov

Nu har jag påsklov och det är så jäkla skönt! Att ha tid för att plugga ikapp och jobba klart på det tråkiga register-jobbet jag fått från Stockholmsmässan. Ronja gör framsteg varje dag, min största oro nu är hur jag ska få henne att vara stilla 10 dagar efter morgondagens operation. Det blir till att lära henne alla cirkuskonster som finns och träna hjärngympa. Ikväll ska hon schamponeras och sedan ska hon svälta fram till operationen, skruttan.

Påskhelgen har bjudit på massor av godis och påhälsning hos släkt och vänner, självklart har hundarna följt med. Hos pappa hade Ronja svårt att slappna av, min lillebror William var för stojig och för rolig att leka med. Men hemma hos husses bror Billy och hans sambo jossan kunde hon ligga och vila under middagen. Vi har även varit och hälsat på mammas trädgård och den var rolig! Dessutom så blir Swanny alltid så lycklig när vi kommer dit så de lekte som attan. Mamma var ju desvärre inte hemma, hon är ju i tahiland, men Håkan bjöd på kaffe och bulle, så det var inte fy skam! =)

Vädret har varit kanon hela helgen, så kaninerna har fått skutta ute i hagen, det var mycket uppskattat!



Det är varmt och lite läsktigt ute, bäst att gömma sig..




Kan jag inte få smaka lite, på en av dem åtminstone, snälla?? säger Ronja


Ronja i sin nya sele, hon har hittat en boll ute, jättekul!






Igår var vi vid Ågesta och promenerade, kanonmysigt. Hundarna var lyckliga att springa i skogen och både Ronja och Swanny tog ett dopp i Orlången.





Idag var Zigge här för första gången på en vecka, han hade påsklov förra veckan. Man ser ganska tydligt redan här på kortet att Swanny och Zigge gaddar ihop sig och mobbar ut Ronja totalt. Hon får inte vara med och leka, och efter ett tag fick jag gå in och bryta för de tröck ner Ronja på marken och betedde sig som vargar. Men efter lite skäll från matte, så gick det bättre, men då var det ingen som lekte sen istället.



Men de kunde gå och nosa tillsammans, lungt och fint.


Zigge bjuder in Ronja till dragkamp. Jag tror det är Swanny som var boven i dramat.


Ronja får avsluta dagens bloggande, Hej så länge!



Valpen valpar sig i gräset..


..och leker struts

Kommentarer
Postat av: HannaH

Söta ninerna!

2009-04-14 @ 23:11:39
URL: http://lavidacaos.blogg.se/
Postat av: Carina

Lycka till med operationen, Ronja!

2009-04-15 @ 09:16:04
Postat av: [email protected]

Det är så himla spännande att följa vovvarna på bild. Så fort jag får en chans och kommer över en dator så kollar jag. Och Ronja-bilden i gräset är kanon! Men Zigge - jag tror nämligen att Zigge är lite av en mobbare och vill gärna ha kompis Swanny för sig själv. Bra att dagmatte sa ifrån om såna fasoner! Tack och hej.

2009-04-15 @ 17:21:02
Postat av: Sirpa

Vilket härligt påsklov! Sol och vår i luften.

Kram

Mam

2009-04-16 @ 19:27:19
URL: http://bellashundar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0